Social Icons

..

Wednesday 27 November 2013

2 Salinan laporan polis Fatihah Hakema dakwa Ex-BF sebar gambar intim di Facebook



Setelah mencetuskan kontroversi di dalam media sosial, seorang pununtut Universiti Malaysia Pahang (UMP) tampil membuat laporan polis dengan mendakwa bekas teman lelaki telah menyebarkan gambar intim mereka berdua di dalam satu akaun Facebook Palsu bernama Fatihah Hakema.

Beliau menjelaskan dalam laporan polis itu kenapa bekas teman lelakinya, Aizuddin Mazlan mengambil tindakan sedemikian. Anda ikut dua laporan wanita ini dibawah:

LAPORAN PERTAMA

Sumber - FB Ottoman Ibnu Othman
Pada 24.4.2013 jam lebih kurang 3.09 petang, semasa berada di kelas Universiti Malaysia Pahang. Saya telah menerima mesej dari kawan lelaki nama Aizuddin Bin Mazlan melalui no 019 9889317. Mesej tersebut seperti 'bunuh awak bagi saya macam bunuh semut.awak tunggu lah kau dalam tu kejap lagi saya sampai dan jangan harap awak keluar hidup2. Perempuan tak dengar cakap dan mak ayah kita akan menyesal lahirkan kita.saya heret awak.saya cabut kepala awak dan badan awak dan bawa kepala awak sendiri ke balai polis.tak menyesal langsung bunuh awak.saya puas hati'. Sebelum ini saya telah banyak kali menerima mesej ugutan dari beliau. Dia juga ada berjumpa dengan saya dan pernah membawa pisau serta meletakkan ke sisi saya semasa kami berada di cafe universiti. Dia juga sentiasa berkata ugutan yang sama kepada saya. Saya telah memutuskan hubungan dengan dia memandangkan saya tak tahan dengan sikapnya yang begitu. Dia juga pernah menarik saya dengan kasar. Saya pernah mengadu ke pihak kaunseling dan pihak kaunseling telah berjumpa dengan Aizuddin tetapi sikap Aizuddin tidak pernah berubah. Baru baru ini Aizuddin menggunakan laman sosial untuk memburukkan saya dengan meletakkan gambar saya disitu. Keluarga saya pernah berjumpa dengan keluarga Aizuddin di Pahang tetapi masih juga tiada perubahan. Sehingga laporan ini dibuat Aizuddin masih lagi mengganggu saya. Tujuan saya buat laporan ini kerana bimbang akan keselamatan diri saya kemudian hari.


LAPORAN KEDUA


Sumber - FB Ottoman Ibnu Othman
Pada 25/11/2013 jam lebih kurang 11.00 pagi semasa saya berada dirumah dialamat******** saya telah mendapat tahu nama saya telah terlibat dalam jenayah cyber apabila semua page-page dalam facebook, blogger-blogger telah sebarkan gambar-gambar lama saya. Saya tidak tahu apa-apa berkaitan penyebaran tersebut sehinggalah nama saya sudah tersebar satu Malaysia melalui facebook page dan blog-blog.apabila saya membuka laman sosial tersebut sebelum ini semasa di Pahang, saya tidak boleh membuat sebarang report kerana setiap hari saya diugut bunuh seandainya saya tidak bersama beliau. Ini merupakan report kali kedua keatas kes ini facebook itu bukan FB saya.. Lelaki tersebut bernama Aizuddin Mazlan telah guna FB yang dia cipta sendiri dan guna nama saya jadi semua orang ingat FB tersebut, status -status, gambar-gambar yang ada, saya yang lakukan sendri. Padahal tidak. Saya tidak tahu menahu langsung ayat - ayat, status status yg mencabar JAKIM, Agama Islam dan ayat-ayat yang ditulis dan diperkatakan dalam FB tersebut juga adalah melalui dia. Orang ramai akan menyangka itu perbuatan saya. Status-status palsu dalam FB tersebut ditulis oleh Aizuddin untuk menjatuhkan saya dan maruah saya serta mengaibkan saya. Pada hari ini nama saya telah tersebar dengan sangat meluas melalui laman sosial. Saya ingin membersihkan semula nama saya dan kemuka keadilan saya mahu Aizuddin mendapat hukuman setimpal dengan perbuatannya berkaitan dengan hal ini telah dimaklumkan kepada ibubapa beliau tetapi ibu bapa beliau itu tidak langsung ambil tindakan yang sepatutnya terhadap anak mereka.sebaliknya hanya memberi alasan tidak tahu nak nasihat macam mana walaupun mereka tahu Aizuddin buat pelbagai cara untuk aibkan saya. Ayahnya Mazlan seorang guru kanan sekolah tidak mengambil apa apa tindakan langsung malah membiarkan sahaja.

Kejadian seperti ini telah banyak berlaku terutama kepada penuntut di universiti awam mahupun swasta. Kehidupan bersosial ketika menuntut di universiti seolah-olah telah menjadi kebiasaan kepada mereka. Inikah golongan yang dikatakan bakal menjadi harapan dan tonggak negara di masa hadapan?

CREDIT TO : tengoktvonline

No comments:

Post a Comment